یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ |۲۶ صفر ۱۴۴۶ | Sep 1, 2024
کد خبر: 1180059
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
خراسان جنوبی

حوزه/ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حالی ۱۶۶ هیئت مذهبی در قالب بیش از ۲۵ هزار نفر از سراسر استان برای شرکت در عزاداری دهه آخر صفر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که ۶ موکب هم برای پذیرایی از زائران رضوی در استان خراسان جنوبی برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حجت سالاری‌مکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 28 کاروان‌ پیاده در قالب هزار و 500 نفر برای شرکت در مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) عازم مشهد هستند که بیشترین آنها شامل 10 کاروان مربوط به شهرستان قاینات است، گفت: هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: اعزام 30 نفر از دختران حاج قاسم به منظور روایتگری مسیر امام رضا از مدینه تا مرو در موکب فرهنگی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است. برخی از هیئت‌های مذهبی حرکت خود به سمت مشهد مقدس را از روزهای گذشته آغاز کرده‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: موکب‌ها و ایستگاه‌های بین راهی در طول مسیر از جمله طبس، زیرکوه، قاین، بیرجند، خضری دشت بیاض، سرایان و سایر به صورت ثابت و سیار برای پذیرایی از زائران پیش‌بینی شده است.

وی از ضبط و پخش زنده برنامه «سمت حرم» به مدت هزار تا هزار و 500 دقیقه و مصاحبه با مسئولان هیئت‌های مذهبی، مداحان و فعالان خبر داد و افزود: همچنین فردا مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی بشرویه به نمایندگی از هیئت‌های استان در صحن قدس رضوی پخش می‌شود.

سالاری‌مکی با اشاره به برگزاری همایش بانوی مجاهد در سبک زندگی رضوی گفت: این همایش روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور جمع زیادی از بانوان استان که به مشهد مشرف می‌شوند در محل رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: قرارگاه رسانه‌ای به منظور پخش مستقیم برنامه‌های هیئت‌ها، مصاحبه با کاروان‌های پیاده، حضور در هیئت‌های مذهبی توسط صدا و سیمای استان به مدت پنج شب از دیگر برنامه‌های پایان ماه صفر است.

پذیرایی6 موکب خراسان جنوبی از زائران امام رضا(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز گفت: موکب‌های امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده سید علی نهبندان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان، امامزاده زید ابن محمد قاین، موکب خضری دشت بیاض وهمچنین امامزادگان سید محمد وسید ابراهیم فردوس آماده پذیرایی از زائران امام مهربانی است.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: خادمان در این موکب‌ها خدماتی همچون اطعام، بهداشتی و درمانی به زائران ارائه می‌کنند.

وی گفت: این موکب‌ها تا یک ماه پس از اربعین میزبان زائران ایرانی و خارجی امام رئوف هستند.

اعزام 85 جوان هلال‌احمر خراسان جنوبی به مشهد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز از اعزام 85 نفر از اعضای جوانان این جمعیت در طرح «قدم به قدم در مسیر بهشت» برای ارائه خدمات بشردوستانه به زائران علی بن موسی الرضا(ع) خبر داد.

محمدعلی کاوسی گفت: 85 نفر از اعضای فعال جوانان هلال احمر استان به تفکیک خواهران و برادران برای حضور در رویداد فرهنگی مذهبی جمعیت هلال احمر با عنوان «قدم به قدم تا مسیر بهشت» به مشهد مقدس اعزام شدند تا در دهه آخر صفر به زائران امام رضا (ع) خدمات ارائه دهند.

وی ادامه داد: همزمان با ایام رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر، اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر همراه با جوانان سراسر کشور برای ارائه خدمات بشردوستانه به زائران علی بن موسی الرضا(ع) در قالب فعالیت های امدادی و بشردوستانه به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: رویداد فرهنگی مذهبی قدم به قدم در مسیر بهشت با هدف تبیین فرهنگ، سیره و سبک زندگی امام رضا (ع)، آشنایی با رفتار، منش و رسالت آن حضرت، تقویت روحیه مذهبی در بین جوانان و ایجاد انگیزه درتبلیغ شعائر و آموزه‌های دینی و بشردوستانه با تکیه بر فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

کاوسی اظهار داشت: امید است شاهد تلاش جمعی و همت خالصانه همه عزیزان در این طرح باشیم و بتوانیم با همکاری یکدیگر موجبات تحقق و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ بشردوستی در راستای اهداف والای جمعیت هلال احمر را فراهم آوریم.

وی افزود: این طرح با هدف ارائه خدمات ویلچری به زائران سالمند و ناتوان است. این کاروان از 10 تا 15 شهریور در مشهد مقدس ارائه خدمت می‌کنند.

ناوگان حمل و نقل عمومی استان آمادهٔ اعزام زائران به مشهد مقدس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز با اشاره به آغاز پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس سفر به مشهد مقدس از 8 شهریور، گفت: طرح جابجایی زائران از 10 شهریور آغاز شده و تا 17 شهریور ادامه می‌یابد.

جلال‌زاده با بیان اینکه تمام ناوگان مسافربری استان برای اعزام زائران به خراسان رضوی و ارائه خدمات به آن‌ها در آمادگی کامل است، افزود: مسافرین می‌توانند برای دریافت بلیت اینترنتی اتوبوس به وب سایت www.payaneha.com مراجعه‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha